top of page

היום הראשון של האביב

עודכן: 12 בינו׳ 2023

את הפוסט הראשון שלוסי כתבה בבלוג שלה, Attic 24 היא כתבה ב – 21/3/2008, היום הראשון של האביב, חודש ושבוע בערך מהיום. יש בו תמונות של נוף אפרפר, באנגליה עדיין קר בתקופה הזאת, וצילומי השראה מהבית שלה עם עבודות יד צבעוניות, באחת מהן, מציצה כרית סרוגה מריבועי גראני. מאז, במשך כמעט 12 שנים לוסי מקפידה למלא את הבלוג שלה בסיפורים על החיים שלה ושל המשפחה שלה (בנזוג ושלושה ילדים) בכפר הקטן באנגליה, ובדוגמאות מוקפדות אותן היא מלמדת לסרוג בהוראות כתובות ובתמונות שהיא מצלמת.

בשנים האחרונות לוסי מעלה יותר ויותר תמונות של עבודות של תלמידות שלה, שסורגות פריטים מאוד מגוונים, בצבעוניות עליזה כזאת, משמחת, אביבית, ושגם מזכירה את צבעי הפרחים והנוף בתמונות שלה. וזאת הסיבה שאנחנו כל כך אוהבות אותה, יש בה מן צניעות כזאת שקטה ואהבה של דברים נורא פשוטים. תנו לה קפה טוב, חוט של Stylcraft, מסרגה אחת, פרח בחוץ, נוף של כר דשא ירוק, הר ועננים, וכולה חיוך. ולפעמים, בבוקר בסטודיו, עם הקפה, ממש כשאנחנו מתחילות את השיעור, אנחנו מדברות על הספרים, דוגמאות, צבעים חמים וקרים, וגם על לוסי.

בפוסט הזה למשל, שנקרא Eve ולוסי כתבה אותו ממש בערב חג המולד, היא מעלה תמונה אחת של טבע, ומספרת במעט מלים שהיא פשוט צריכה קצת שקט, קצת חופש עם המשפחה והילדים, לא יודעת מה אתכן, אותי זה זורק לימים שהילדים שלי היו קטנים קטנים וגרנו בטוקיו, ותמיד בחגים פתאום היה שקט מהמולת היום יום, ומן התכנסות כזאת בבית של התכרבלות עם הילדים, שלפעמים אני ממש מתגעגעת אליה.

שמיכת הגלים של אלונה ארובס


שמיכת הפסים של אלונה ארובס

לפני כמה שבועות התחלתי לסרוג שמיכות לילדים שלי. איכשהו אני תמיד נמשכת יותר לשתי מסרגות, וזה בדיוק הזמן להודות: שמיכות סרוגות במסרגה אחת בהרבה מקרים נראות הרבה יותר טוב מאשר בשתיים. היצע הדוגמאות גדול, והיכולת לאלתר הרבה יותר קלה. ולא שלא תמצאו אותי סורגת גם שמיכה בשתיים, אבל את זאת שאני סורגת עכשיו במסרגה אחת לא הייתי מנסה לסרוג בדרך אחרת.

שמיכת הריבועים של רעות

השמיכה הזאת של רעות נסרגה על פי דוגמה שדומה מאוד לדוגמת הגראני של לוסי, והיא של מעצבת סריגה שקוראים לה סנדרה, תהליך העבודה של רעות נראה בבירור, בתמונות למעלה, קודם היא סרגה את הריבועים בקשת צבעים שאפשר ממש לדמיין איך היא סידרה, והניחה את הריבועים, ואז החליפה, ושוב סידרה ובסוף בסוף, סרגה בין הריבועים בחוט לבן, השמיכה היפהפיה הזאת, נסרגה בחוט גרנאדה, אפשר למצוא אותו בהמון חנויות ברחבי הארץ ובמגוון צבעים גדול. את השמיכות האלה של רעות מצאתי במקרה ברוולרי, וככה גיליתי שיש לה גם אינסטגרם, וגם המון פרוייקטים יפהפיים שהיא סרגה ואני ממליצה ממש לעקוב אחריה, היא פשוט נהדרת.

השמיכה של יפה ירוסקי, חוץ מזה שהתמונה מצויינת תסתכלו על החיבור, בצד ימין למטה, כמה יפה

שמיכת הריבועים של יפה ירוסקי

כרית ריבועי הגראני של יפה ירוסקי צילום: יפה ירוסקי

רונית סורגת שמיכות יפהפיות ואני אוהבת מאוד את הצבעוניות שלה, כשהיא מסדרת את החוטים בדרך מיוחדת משלה, ונעזרת בלוחות צבעים שיש בהם התאמות יפהפיות של טבע, עיצוב ואומנות מעוררי השראה.

שמיכת הלבבות של רונית זליג צילום: כרמית בר-חיים

זאת השמיכה הראשונה שענבל סרגה. היא השקיעה המון בבחירה של הצבעים והסידור שלהם, והתוצאה כל כך עדינה ויפה שאני ממש אוהבת

שמיכת הגלים של ענבל

שורות הסיום בשמיכה הזאת, שניה לפני ניתוק החוט. כמעט כמו סרט איטי במיוחד.

פרט בשמיכת הגלים של ענבל

שמיכת הגלים של טלי מילוא

שמיכת הגלים של טלי מילוא

המנדלה של טלי נסרגה על פי הדוגמה Starflower Mandala של Zooty Owl המצויינת, לוסי סרגה אותה, ובפוסט הזה היא מספרת שאת המנדלה היפהפיה הזאת היא מתכוננת לחבר לחישוק הולה הופ ולתלות כמו לוכד חלומות ענק באירוע הסריגה השנתי Yarndale

המנדלה של טלי מילוא

נעמי נענתה לקריאה שלי לשלוח לי תמונות של שמיכות סרוגות והעלתה שתי תמונות בקבוצה בפייסבוק, זאת היתה הראשונה, ומיד אחריה היא העלתה את השניה. כל הקסם שאפשר לדמיין נמצא בתמונה הזאת: שמיכה סרוגה במסרגה אחת, ומעליה שמיכה סרוגה בדוגמת שורות קצרות

השמיכות של נעמי גלור. השמיכה בדוגמת פסי הגראני של לוסי נמצאת מאחור

ואחרי שנאמר כבר הכל, אני חושבת, הצבעוניות הזאת, בשמיכה של נעמי אחרי שהיא הסירה מעליה את השמיכה הסרוגה בשתי מסרגות ופרשה על רצפת הדק כדי לצלם. אפשר להסתכל על זה שעות. שעות, ולא להפסיק

ומשהו שהוא נורא שלי, אבל אני חייבת להגיד אותו: המחשבה על השורות הארוכות קצת מלחיצה אותי, וגם עצם העובדה שהצבעים שבחרתי ייקבעו מראש. זאת גם הסיבה שאני משתדלת לא להחליט על הצבעים מראש, לפני שאני מתחילה לסרוג משהו, אלא מתחילה עם צבע אחד, ופשוט מחברת אותו לזה שאחריו.

ועדיין, להסתכל על זה, ולדמיין את הפקעות מונחות אחת ליד השניה, בדיוק כמו שלוסי עושה לפני שהיא מתחילה לסרוג, עושה אותי נורא שמחה, בחיי.

שמיכת פסי הגראני של נעמי גלור

את הריבועים האלה אני סורגת עם אמא שלי, שמגיעה לסטודיו שלי אחת לשבוע. הם נסרגים בדיוק על פי הדוגמה של לוסי שנקראת Summer Garden Granny Square ועוד לא התחלנו לחבר אותם, אני סקרנית לראות איך הם יתקבלו.

ריבועי הגראני שלי

ריבועי הגראני שלי

לפעמים, אחרי שנגמר שיעור, אני יוצאת החוצה ומצלמת את חלון הראווה של הסטודיו.

חלון הראווה של הסטודיו שלי בעשרת

בלוח הפינטרסט הזה, שנקרא ״על מה אנחנו מדברות בסטודיו״ אנחנו אוספות גם תמונות של דוגמאות של לוסי, וגם של דוגמאות וחוטים שאנחנו מדברות עליהם בזמן השיעור. אפשר לבקש להצטרף אל קבוצת הפייסבוק שלנו כאן ולהצטרף עצמאית אל קבוצת הווסטאפ כאן שיעורי הסריגה שלי מתקיימים בסטודיו בעשרת, ליד גדרה

בימי שני שלישי וחמישי בבוקר (9:00-12:00) שני ורביעי אחר הצהריים (16:00-19:00) פעמיים בחודש מתקיים שיעור ביום שישי בבוקר השיעור הבא יתקיים ביום שישי ה- 21/2 (9:00-12:00)

עידית 054-5901388

אני לא מבינה צרפתית, ואת השיר הזה שמעתי לילה אחד כשחזרתי הביתה מסדנה שהעברתי בבית שהזמינו אותי אליו, הסתכלתי על הכביש, סופרת את טיפות הגשם שירד על החלון, הדרך רצה לי בלילה והמחשבות איתה, ועם השיר, והסריגות שלי. ואז פשוט רציתי לשמוע אותו שוב.

31 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page